Storing

limpmode

Diagnose

diagnostics
STAR diagnose & tuning voor een lage prijs.

Onderhoudsbeurt

oil
Servicebeurt, olie en oliefilter voordelig vervangen.

Reparatie

Wij zijn tevens gespecialiseerd in onderhoud en herstel van auto's met de modernste systemen. ABC, ABS, ASR, BAS, ESP, SBS

maintenance

Contact

Infotikobv.nl
Operetteweg 36
1323VA  Almere
036-5464515

Diagnose Check Engine Light & noodloop

 

Als gecertificeerd Mercedes onderhoud & servicepunt zijn wij in staat om snel te analyseren waarom uw auto een zgn. "Check Engine" lampje of indicatie geeft, beperkt wordt in vermogen (noodloop), slecht of niet schakeld, een afwijkend brandstofverbruik vertoont, ongebruikelijk lawaai maakt en/of olie danwel koelvloeistof verbruikt.
Als diagnose expert en Mercedes-Benz specialist zijn wij in staat om klachten en problemen met uw auto snel en dus voordelig op te lossen. Door complexe techniek van de hedendaagse motorvoertuigen en de talloze sensoren en meetpunten, is de juiste diagnose van belang om onderhoud en reparatie betaalbaar te houden.
Dit houdt echter ook in dat de vraag: "Wat kost de reparatie", bij een storing indicatie, het zgn. check engine lampje (CEL), simpelweg NIET beantwoord kan worden zonder een goede STAR diagnose. Een gescheurde slang op een MAP of MAF (luchttoevoer meting) is goedkoper dan vervanging van een defecte turbo of SAM module.

Inlaat & luchttoevoer

Blokkade of afwijking in toevoer van de, voor de verbranding benodigde, zuurstof lijkt evident, maar komt regelmatig, in de vorm van bv een hangende klep, afwijking in nokkenas verstelling of defecte luchtmeting ( P0171 ), voor. Berucht zijn de problemen met de secundaire luchtpomp ( P2039 ).

Ontsteking, Inspuiters & Injectoren

Een CEL melding kan optreden indien de verbranding niet optimaal is door bv een vervuild filter, bougie, injector, defecte gloeier of (teveel) rek in de distributieketting. Dit gaat ten koste van verbruik of vermogen en is schadelijk voor de O2 katalysator. De auto wordt dan bv afgekeurd op CO waarde bij de APK 4-gas meting.

Turbo & EGR

De turbo in het uitlaat circuit en de, tbv emissie eisen, uitlaatgas recirculatie (EGR) zijn de bron van veel voorkomende storingen in de vorm van lawaai, gebrek aan (acceleratie) vermogen, rook uit de uitlaat en olieverbruik.
Problemen op dit gebied resulteerd weer in vervuiling van het inlaat luchttoevoer gedeelte (P0401).
Witte rook icm verlies van koelvloeistof kan duiden op een lekke koppakking.
Dit kan onherstelbare schade aan het motorblok tot gevolg hebben..

  turbo

Katalysator & Lambdasonde

De, voor de emissie regels vereiste, cat en lambdasonde (brandstofregeling) hebben een beperkte levensduur. Een motorcontrole storing kan dus duiden op een noodzakelijke vervanging.

Het is dan ook van belang er regelmatig onderhoud wordt uitgevoerd om uw auto in optimale conditie en dat motorlampje uit te houden.
Twijfels of vragen ? Kom eens langs voor een vrijblijvend advies of neem contact op.